Ιστότοπος για τους Φιλιατες και οχι μονο- με νέα και παλιά, ειδήσεις και σχόλια, λαογραφικά και φωτογραφικά θέματα και την εφημεριδα μας ¨τα ΝΕΑ των Φιλιατών¨ σε ηλεκτρονική μορφή


4.10         Οι Φιλιάτες σήμερα

   Στο τέλος του 20ου αιώνα το Φιλιάτι είχε φτάσει στο απόγειο της ευημερίας του- από τότε ξεκίνησε η κατηφόρα του, με βασική αιτία το κλείσιμο των κλωστηρίων. Την ίδια περίοδο άρχισαν να παίρνουν ή να κλείνουν τις δημόσιες υπηρεσίες των Φιλιατών.

   Αυτά είχαν ως αποτέλεσμα την ανεργία, την φυγή πολλών κατοίκων, τη συρρίκνωση της αγοράς και την πτώση του βιοτικού επιπέδου του πληθυσμού. Σημαντική δύναμη των Φιλιατών παραμένουν οι ξενιτεμένοι, που έρχονται στις γιορτές και το καλοκαίρι και δίνουν μια ανάσα ζωής.  

  Οι πολιτικές δυνάμεις δεν ασχολήθηκαν με τα προβλήματα επιβίωσης του δήμου κι από ότι φαίνεται ούτε οι δημοτικές αρχές. Μάλιστα η δημοτική αρχή της οκταετία 2003-2010 δημιούργησε έλλειμμα 7.500.000 ευρώ, για το οποίο καταδικάστηκε ο τότε δήμαρχος Μηνάς Ντουμάζιος με 18 έτη φυλάκιση- εφέσιμη- για τα 4.700.000.

   Τόσο η γενικότερη σήψη του πολιτικού συστήματος όσο και τα τοπικά αυτά δείγματα έκαναν τους πολίτες να γυρίσουν την πλάτη στα κοινά- αφού έβλεπαν ότι το σύστημα γεννάει και επιβραβεύει καιροσκόπους και ιδιοτελείς, λαμόγια όπως τους λέει. Η πλειονότητα των σημερινών δημοτών είναι οι  ηλικιωμένοι,  με μειωμένα ενδιαφέροντα, οι λίγοι συμπολίτες, με κύρος και όραμα, αδιαφορούν για τα κοινά και έτσι οι προοπτικές για την αντιστροφή του αρνητικού κλίματος  δεν είναι ορατές.

  Το 2020 κατοικούν στο Φιλιάτι γύρω στα 2000 άτομα, κυρίως συνταξιούχοι.

  Οι λίγοι νέοι που υπάρχουν ασχολούνται με τις κάποιες υπηρεσίες που έχουν μείνει, λίγοι στο εμπόριο, τις τέχνες, προσφορά υπηρεσιών και αγροτικές εκμεταλλεύσεις. Υπηρεσίες που υπάρχουν: νοσοκομείο, αστυνομία, γηροκομείο, υποθηκοφυλακείο, δασαρχείο, στρατός (λίγος), ίδρυμα Ψυχαργώ, νηπιαγωγείο, παιδικός σταθμός, δύο δημοτικά, γυμνάσιο, λύκειο, ΕΠΑΛ, κέντρο περ. εκπαίδευσης, ωδείο, φιλαρμονική, οικοτροφείο, μαθητική εστία και ιδιωτικά φροντιστήρια. 

    Συνεχίζουν να δραστηριοποιούνται συλλογικοί φορείς: πολιτιστικός, πολυτέκνων, και κυνηγετικός, από τα αθλητικά μόνο ο ΗΡΑΚΛΗΣ- ο ΑΡΗΣ έπαψε να υπάρχει από το 2018. Συνεχίζουν τα αγαθοεργά ιδρύματα: σύλλογος προνοίας νοσοκομείου «ο Άγιος Κοσμάς», σύλλογος προνοίας γηροκομείου «η γαλήνη» κλπ.

   Οι αρνητικές εξελίξεις αποδεκάτισαν τη φιλιατιώτικη αγορά, στην οποία δεν μπορεί πλέον να βρει κανείς βασικά είδη, υπόδησης, ένδυσης κλπ. Ούτε καν ξενοδοχείο, αφού το 2017 σταμάτησε να λειτουργεί και ο ξενώνας του δήμου. Ακόμη και το τυροκομείο έκλεισε. Ας κάνουμε όμως την τελευταία περιγραφή της.

   Ανεβαίνοντας τις κογκέλες από αριστερά: η ¨παραλία¨ του Ηλία Στεργίου, φαρμακείο Νάντιας Φραγκίσκου, διαγνωστικό ιατρείο Μαρίας Τζιράκη ιατρικά είδη, σιδερικά- χρώματα Θρασύβουλου Καραμπίνα, ηλεκτρονικά παιγνίδια Σιούτη, φούρνος Μηνά Σόρογκα, δικηγορικό γραφείο Χρήστου Τσώνη, κρεοπωλείο Ηλία Τσώνη, καφενείο ΚΤΕΛ Μάκη Τσιτσή. Εδώ και η πιάτσα taxi.

   Αναβαίνουμε τις κογκέλες από δεξιά: πρατήριο Βαγγέλη Ξιούρα, ξυλουργείο Γιάννη Παπά, σουπερ μάρκετ Βαλάντη Ντάτση, σουπερ μάρκετ Κώστα Κούμπουλη, φαρμακείο Λίκας Φραγκίσκου και στην πίσω πλευρά υποθηκοφυλακείο, ιατρείο Μηνά Ντουμάζιου, καφέ Πέτρου Γκρέμου και απέναντι το ΚΑΠΗ.

  Στη δυτική πλευρά της πλατείας ΚΤΕΛ: οδοντιατρείο Λιακόπουλου, ραφείο Ελένης Ζούμα. Στη βόρεια πλευρά, συμβολαιογραφείο Χριστίνας Παπαφωτίου- Στεργίου, δικηγορικό γραφείο Κώστα Σιτούνη και συμβολαιογραφείο Λ. Ντέτσικα σε όροφο.   

   Από την πλατεία ΚΤΕΛ προς την πάνω πλατεία, από την αριστερά πλευρά, υπάρχει μόνο ένα κατάστημα, τα ενδύματα κλπ του Γιάννη Σωτηρίου.

  Από την πλατεία ΚΤΕΛ προς την πάνω πλατεία, από δεξιά, υπάρχουν: κομμωτήριο Ευάγγελου Σοροβάκου, το επόμενο ανοικτό είναι πριν τα ΕΛΤΑ, αισθητικός Ελένη Μέλλιου και μετά τα ΕΛΤΑ, γαλακτοπωλείο αδελφών Μακρή και κομμωτήριο Νάντιας Τσάτσα. Ανεβαίνοντας από τα βορειοηπειρώτικα, υπάρχουν: φαρμακείο Ελένης Γιόγιακα, φροντιστήριο Νικολάου.

   Βρισκόμαστε στην πάνω πλατεία ανατολικά το γωνιακό καφεκοπτείο Μάγδας Καραμπίνα και προς το βλαχομαχαλά: ινστιτούτο ιταλικών Δήμητρας Καραμπίνα, καφέ Λεωνίδα Παππά, οδοντιατρείο Ηλία Κοντογιάννη και μετά την Εθνική Τράπεζα, κρεοπωλείο Μπουκουμάνη, λογιστικό γραφείο Ελένης Φ. Μίγκου κι απέναντι το φροντιστήριο αγγλικών Μαρίας Γούλα. Συνεχίζουμε από απέναντι και επιστρέφουμε στην πλατεία: καφέ- κλαμπ σιδεράδικο Δημήτρη Γκάγκαλη, κρεπερί Τάκη Ρίζου, βιβλιοπωλείο Τσάτσα, καφέ Μιχάλη Σταύρου.

  Από την ανατολική πλευρά της πλατείας, κατεβαίνουμε από δεξιά: λογιστικό γραφείο Άγγελου Μαντζούκη, ψιλικά Τόλη Ζουμή, εμπορικό Σπύρου Μάτσακα, ανθοπωλείο Λούλας Βρακά, κομμωτήριο Αλέξη Ντούλε, λογιστικό γραφείο Θάλειας Τσότση, ψησταριά Θοδωρή Τσάτσα, ξυλουργείο Βαγγέλη Λιανού, καθαριστήριο- φωτογραφείο Βαγγέλη Γκαρώνη, φούρνος Σπύρου Ρίζου.

   Στον ίδιο δρόμο κατεβαίνουμε από αριστερά, υπάρχουν: γαλακτοπωλείο Άρη Νούσια, ψησταριά Σπύρου Γκάνια, κομμωτήριο Έλενας Μίγκου, χρυσοχοείο Λώλου, κρεοπωλείο Φώτη Μίγκου. Στο παλιό δημαρχείο: ψησταριά Θωμά Μίγκου, λογιστικό γραφείο Θανάση Φερεντίνου, καφέ Παρασκευά Βλάχου, ψησταριά Χρήστου Τσότση.

   Στην ανατολική πλευρά της κάτω πλατείας, με κατεύθυνση νότια, υπάρχουν: καφέ- Τουϊνς αδελφές Σταύρου, ζαχαροπλαστείο Ρεσβάνη, κέντρο Δάλλα, καφέ Νούσια, κρεπερί Θοδωρή Νάτση, καφέ Σπύρου Βρακά, κομμωτήριο Μελισσάνθης Κατσαρού, ηλεκτρικά είδη Χρήστου Παπά και φροντιστήριο αγγλικών Κατερίνας Μπούτζη. Στο τέλος του δρόμου έχει φούρνο ο Ηλίας Μπέλλος και στην επιστροφή από αυτή την πλευρά έχουν κλείσει όλα τα μαγαζιά. Κάτω από το δασάκι  έχει σιδηρουργείο ο Κώστας Τσέκας και αγροτικά είδη ο Μάρκος Ζώνιος.

   Στη δυτική πλευρά της πλατείας, νότια μετά τον ΟΤΕ, υπάρχουν: καφεουζερί Παύλου Στασιά, μίνι μάρκετ Ελευθερίας, καφέ- ηλεκτρονικά Μαριάννα Σοροβάκου, καφέ Γιάννη Κασσαβήτας και πίσω από το ΟΤΕ το σιδηρουργείο Νίκου Νάστου.

   Στο δρόμο πίσω από το παλιό δημαρχείο: λογιστικό γραφείο Πόπης Παπά, ασφάλειες Παπασταύρου, φροντιστήριο αγγλικών Ζέρβα. Στο δρόμο από την κάτω πλατεία προς τον περιφερειακό (τάγμα), από την δεξιά πλευρά: ηλεκτρικά είδη Παναγιώτη Νάτση, φαρμακείο Ρέας Φραγκίσκου. Από την αριστερή πλευρά: ζαχαροπλαστείο Θέμη Λιανού, (στους ορόφους, λογιστικό γραφείο Αρετής Μεμμου, φροντιστήριο φυσικής Δημήτρη Δήμου, φροντιστήριο Χαράς Τσέβη και φροντιστήριο γερμανικών Ευαγγελίας Καλαντζή, ΠΡΟΠΟ Παπαδόπουλου, σούπερ μάρκετ Dielas, γεωργικά εφόδια αδελφοί Μίγκου, γυμναστήριο Στέφου και στον περιφερειακό δρόμο μάρκετ τροφίμων Διαμάντη.

    Στην οδό μητροπολίτη Μικρούλη, όπου γίνεται το παζάρι, από δεξιά: λαϊκή αγορά, καφέ Νάτση, φούρνος Φώτη Τσιρώνη. Από την αριστερή πλευρά: σούπερ μάρκετ Σπύρου Μποροδήμου, οπωροπωλείο Θανάση Κώτσια, κρεοπωλείο Πέτρο Μίγκου.

   Στην αρχή της οδού κυρά Βασιλικής- δίπλα στο ΗΡΩΟ- το καφέ ΑΥΛΗ (ΟΑΣΗ) το δουλεύει ο Δημήτρης Σπανόπουλος και στο τέρμα αυτής της οδού: ανθοπωλείο Σωτηρίας Σιώζιου, ξυλουργείο Θωμά Παππά, γύψινες διακοσμήσεις Δημήτρη Βάσιου.

Στο δρόμο βόρεια του γυμνασίου, προς το δημοτικό σχολείο, γραφείο αγροτικών υποθέσεων Αικατερίνης Βάσιου- Λιανού, ψησταριά Βαγγέλη Λαγού και στο κεντρικό δρόμο μετά την εκκλησία δυτικά, ψησταριά Νίκο Μπάντιου, απέναντι σουπερ μάρκετ Ντάτση και παραπάνω, απέναντι από το δημοτικό κατάστημα με παιδικά ρούχα Δέσποινας Κούμπουλη.

   Υπάρχουν και εργαστήρια: σιδηρουργεία του Λευτέρη Μπάντιου, Φόρη Ρούμπη και Φειδερόπουλου, ξυλουργείο του Οδυσσέα Σταύρου, μαρμαράδικο Κώστα Σούκα κλπ. Απέναντι από την είσοδο του 628, πρατήριο καυσίμων Βαγγέλη Ξούρα. Στον κάμπο πρατήριο Σταύρου και κέντρο διασκέδασης ΔΙΟΝΥΣΟΣ του Οδυσσέα Μαντζούκη.

Το παζάρι της Πέμπτης

Το παζάρι της Πέμπτης εξακολουθεί να είναι σημαντικό γεγονός, για το Φιλιάτι και τα χωριά του.   313 Β  Η λαϊκή αγορά από τη δεκαετία του ‘90  απέκτησε στέγη, στην οδό Μητροπολίτη Μικρούλη, εκεί γίνεται και το παζάρι, που το λένε πλέον λαϊκή. 314 Α  Πρέπει να πούμε ότι αυτό σήμερα εξυπηρετεί περισσότερες ανάγκες, από παλιότερα. Γιατί σε αυτό μπορεί να βρει κανείς μερικά είδη που δεν υπάρχουν πλέον στην αγορά των Φιλιατών- ρούχα, παπούτσια, οικιακά, υφάσματα, κουρτίνες κλπ. Βέβαια η ερήμωση των ορεινών χωριών μείωσε την δυναμική του παζαριού- δεν έρχονται πλέον λεωφορεία με κόσμο από τα χωριά. Όμως παραμένει σημαντικό ακόμη και γιατί συνεχίζει να εξυπηρετεί κάποιες από τις κοινωνικές ανάγκες των κατοίκων. Ακόμη και των σχολείων, όπως δείχνουν οι παρακάτω εικόνες από BAZAAR μαθητών.   



Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε στις 26 Φεβρουαρίου 2026 στα Ιωάννινα η εναρκτήρια συνάντηση (Kick-offMeeting) του έργου «OnSea – One Sea, ManyPaths: Inclusivetourismbeyondborders», το οποίο υλοποιείται στο πλαίσιο του Προγράμματος Συνεργασίας InterregGreece-Italy.

Το έργο «OnSea» στοχεύει στην ανάδειξη της διασυνοριακής περιοχής της Ελλάδας και της Ιταλίας ως έναν ενιαίο, προσβάσιμο και συμπεριληπτικό τουριστικό προορισμό. Εστιάζοντας στην άρση των φυσικών και κοινωνικών εμποδίων, το πρόγραμμα επιδιώκει να διασφαλίσει ότι η πολιτιστική και φυσική κληρονομιά των δύο χωρών είναι προσβάσιμη από όλους, ανεξαρτήτως κινητικών ή άλλων περιορισμών.

Βασικοί Πυλώνες του Έργου

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, οι εταίροι από την Ελλάδα και την Ιταλία παρουσίασαν το στρατηγικό πλάνο δράσης, το οποίο περιλαμβάνει:

  • Ανάπτυξη Προσβάσιμων Διαδρομών: Σχεδιασμός τουριστικών μονοπατιών και παράκτιων προσβάσεων που πληρούν τα διεθνή πρότυπα συμπερίληψης.
  • Ψηφιακά Εργαλεία Πλοήγησης: Δημιουργία εφαρμογών που θα παρέχουν πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για την προσβασιμότητα σημείων ενδιαφέροντος.
  • Εκπαίδευση και Πιστοποίηση: Σεμινάρια για επαγγελματίες του τουρισμού με σκοπό την αναβάθμιση των υπηρεσιών φιλοξενίας για άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ).
  • Κοινή Ταυτότητα «One Sea»: Προώθηση μιας ενιαίας τουριστικής εμπειρίας που ενώνει τις δύο πλευρές του Ιονίου κάτω από την αξία της ισότητας.

Συμμετέχοντες και Συνεργασία

Στη συνάντηση συμμετείχαν εκπρόσωποι των φορέων του εταιρικού σχήματος, τοπικές αρχές και ειδικοί στον τομέα του προσβάσιμου τουρισμού. Η επιλογή των Ιωαννίνων για την εναρκτήρια συνάντηση υπογραμμίζει τον κεντρικό ρόλο της Ηπείρου ως γέφυρα συνεργασίας με τις περιφέρειες της Νότιας Ιταλίας.

Αναμενόμενα Οφέλη

Η υλοποίηση του έργου αναμένεται να επιφέρει:

  • Αύξηση της τουριστικής κίνησης από τη σημαντική αγορά του προσβάσιμου τουρισμού στην Ευρώπη.
  • Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, καθώς οι υποδομές προσβασιμότητας προσελκύουν επισκέπτες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
  • Ενίσχυση της τοπικής οικονομίας μέσω της δημιουργίας νέων, εξειδικευμένων υπηρεσιών.

«Ο τουρισμός είναι δικαίωμα, όχι προνόμιο. Με το OnSea, δεν χτίζουμε απλώς υποδομές, αλλά μια νέα κουλτούρα φιλοξενίας που δεν αφήνει κανέναν στο περιθώριο», αναφέρθηκε χαρακτηριστικά κατά την έναρξη των εργασιών.

Επικοινωνία

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το έργο «OnSea», μπορείτε επισκεφθείτε την ιστοσελίδα:


https://www.epiruspost.gr/paroysia-tis-ipeiroy-stin-itb-berlin-thetikes/


https://www.epiruspost.gr/odoiporiko-sta-lavomena-choria-tis-d/


https://allnews-epirus.blogspot.com/2026/03/31_10.html


https://allnews-epirus.blogspot.com/2026/03/blog-post_607.html


Συνελήφθη ημεδαπός στα Ιωάννινα που κατηγορείται ότι ζητούσε χρήματα από πιστούς, δήθεν στο πλαίσιο εράνου για την ανέγερση κελιών μοναχών

Συνελήφθη χθες (9-3-2026) το μεσημέρι στα Ιωάννινα από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Ιωαννίνων ημεδαπός, σε βάρος του οποίου σχηματίστηκε δικογραφία για απόπειρα απάτης, αντιποίηση και παραβάσεις των νομοθεσιών περί όπλων, εράνων και λαχειοφόρων αγορών και λειτουργίας ερασιτεχνικών σταθμών ασυρμάτου.

Ειδικότερα, η σύλληψή του πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο διερεύνησης καταγγελίας της Ιεράς Μητροπόλεως Ιωαννίνων, σύμφωνα με την οποία, κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα άγνωστος, εν αγνοία της και χωρίς προηγούμενη έγκρισή της, είτε φορώντας ράσα είτε με πολιτική περιβολή, ζητά από πιστούς χρήματα στο πλαίσιο διενεργούμενου εράνου, για τη συγκέντρωση χρημάτων προς ανέγερση κελιών μοναχών.

Οι αστυνομικοί, αφού κατάφεραν να ταυτοποιήσουν τα στοιχεία του, τον εντόπισαν χθες το μεσημέρι, ενώ στην κατοχή του και στο σπίτι του βρέθηκαν συνολικά και κατασχέθηκαν:

  • ημιαυτόματο αεροβόλο πιστόλι και συναφή με αυτό είδη (δύο γεμιστήρες, πλαστικά σφαιρίδια, φιάλη προωθητικού αερίου),
  • δύο ζεύγη μεταλλικών χειροπεδών,
  • σουγιάς μήκους -21- εκατοστών,
  • μεταλλικό σήμα,  επί του οποίου αναγράφονται «ΑΜΕΣΗ ΔΡΑΣΗ, POLICE 100, ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ»,
  • δύο φορητοί ασύρματοι,
  • μεταλλική πτυσσόμενη αστυνομική ράβδος,
  • φορητή συσκευή φωτεινών σημάτων (φάρος),
  • δύο σφραγίδες, αναγράφουσεςστοιχεία αστυνομικού και ιερομονάχου, αντίστοιχα,
  • είδη περιβολής καλόγερου (καλπάκι, κουκούλια, καλιμάφκι κ.ά.) και
  • Ιερό Ευαγγέλιο.

Ο συλληφθείς οδηγήθηκε στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Ιωαννίνων.

Ακόμα 8 διαρρήξεις διακριβώθηκαν από τη δράση συμμορίας που είχε εξαρθρωθεί από την Υποδιεύθυνση Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Ιωαννίνων τον περασμένο Δεκέμβριο

Είχαν συλληφθεί τότε 3 άτομα και ταυτοποιηθεί ένας ακόμα συνεργός τους, ενώ είχαν εξιχνιασθεί αρχικώς 27 διαρρήξεις, η λεία από τις οποίες έφτανε τις 200.000 ευρώ

Στο πλαίσιο συνεχιζόμενης έρευνας που αφορούσε τη δράση συμμορίας που είχε εξαρθρωθεί την 9-12-2025 (σχετικό το από 11-12-2025 Δελτίο Τύπου), η Υποδιεύθυνση Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Ιωαννίνων ταυτοποίησε την εμπλοκή της και σε άλλες περιπτώσεις.

Υπενθυμίζεται ότι είχαν συλληφθεί δύο άνδρες και μία γυναίκα, ενώ είχε ταυτοποιηθεί ακόμα ένας συνεργός τους, που κατηγορούνται ότι εμπλέκονταν σε 27 περιπτώσεις διαρρήξεων σπιτιών στα Ιωάννινα, η λεία από τις οποίες υπολογίζεται ότι έφτανε τις 200.000 ευρώ.

Όπως προέκυψε κατά την εξέλιξη των ερευνών μετά την εξάρθρωση της συμμορίας, τα μέλη της εμπλέκονται σε ακόμα 5 κλοπές από σπίτια και 3 απόπειρες, στηνπόλη των Ιωαννίνων και την ευρύτερη περιοχή, από όπου αφαίρεσαν χρηματικά ποσά και κοσμήματα, συνολικής αξίας -9.650- ευρώ.

Η συμπληρωματική δικογραφία θα υποβληθεί στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Ιωαννίνων.

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ  ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Συνελήφθη ημεδαπός για οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος Συνελήφθη χθες (9-3-2026) το βράδυ στα Ιωάννινα από αστυνομικούς του Τμήματος Τροχαίας Ιωαννίνων ημεδαπός, διότι ύστερα από αλκοτέστ στο οποίο υποβλήθηκε, διαπιστώθηκε ότι οδηγούσε Ι.Χ. φορτηγό ιδιοκτησίας του, υπό την επίδραση οινοπνεύματος. Ο συλληφθείς οδηγήθηκε στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Ιωαννίνων.

Νέος Κ.Ο.Κ.: Πάνω από -1.400- παραβάσεις βεβαιώθηκαν την 36η εβδομάδα της εκστρατείας «Μηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους»

Συνεχίζονται οι έλεγχοι και οι ενημερωτικές δράσεις της Ελληνικής Αστυνομίας στο πλαίσιο της εκστρατείας «Μηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους», με σκοπό την καθολική συμμόρφωση των οδηγών και επιβατών δίκυκλων, καθώς και των χρηστών Ε.Π.Η.Ο. (Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων).

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με το Κατευθυντήριο Επιχειρησιακό Σχέδιο Τροχαίας, αστυνομικοί από όλες τις Υπηρεσίες Τροχαίας, Αστυνομικών Τμημάτων και Ο.Ε.Π.Τ.Α. σε ολόκληρη τη χώρα, προχωρούν σε αυστηρούς ελέγχους σε δίκυκλα, καθώς και σε επιχειρήσεις ενοικίασης δίκυκλων, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στους επαγγελματίες διανομείς και τους εργοδότες τους.

Ειδικότερα, το διάστημα από 2 Μαρτίου 2026 έως 8 Μαρτίου 2026 πραγματοποιήθηκαν -16.797-  έλεγχοι, στο πλαίσιο των οποίων βεβαιώθηκαν -1.347- παραβάσεις σε οδηγούς (από τις οποίες -50- σε εργαζόμενους σε υπηρεσίες διανομής), καθώς και -143- παραβάσεις σε επιβάτες.

Ενδεικτικά, μεταξύ των παραβάσεων, οι -1.022- αφορούσαν οδηγούς δίκυκλων (από τους οποίους -50- διανομείς), -142- επιβάτες δίκυκλων και -325- οδηγούς Ε.Π.Η.Ο.

Πιο αναλυτικά, ανά περιφέρεια, βεβαιώθηκαν οι παρακάτω παραβάσεις:

  • -817- στην Αττική, 
  • -103- στη Δυτική Ελλάδα,
  • -100- στο Νότιο Αιγαίο,
  • -89- στην Κρήτη,
  • -64- στη Θεσσαλονίκη
  • -64στη Θεσσαλία,
  • -63- στα Ιόνια Νησιά,
  • -55στην Πελοπόννησο,
  • -35- στην Ήπειρο,
  • -31- στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη,
  • -27- στη Στερεά Ελλάδα,
  • -25- στην Κεντρική Μακεδονία
  • -11- στο Βόρειο Αιγαίο και 
  •  -6- στη Δυτική Μακεδονία.

Επισημαίνεται ότι, με τη θέσπιση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Ν. 5209/2025), η Πολιτεία δίνει σαφές μήνυμα μηδενικής ανοχής απέναντι στη μη χρήση κράνους, μέσω της αυστηροποίησης των ποινών, ως εξής:

  • -350- ευρώ πρόστιμο και αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδήγησης για -30- ημέρες για τον οδηγό δικύκλων (Οι ίδιες κυρώσεις ισχύουν και για τον οδηγό που δεν μεριμνά για την ασφάλεια του επιβάτη).
  • -350- ευρώ πρόστιμο για τον επιβάτη δικύκλων.
  • -30- ευρώ πρόστιμο για τον οδηγό Ε.Π.Η.Ο.

Υπενθυμίζεται ότι, στις περιπτώσεις υποτροπής, οι ποινές αυξάνονται σημαντικά.

Η εκστρατεία δεν αποσκοπεί στην επιβολή κυρώσεων, αλλά στην αλλαγή της αντίληψης των οδηγών και επιβατών σχετικά με την υποχρεωτική χρήση πιστοποιημένου κράνους, ως στοιχειώδους μέτρου προστασίας της ζωής.

Η Ελληνική Αστυνομία θα συνεχίσει να βρίσκεται καθημερινά στους δρόμους, με ισχυρή παρουσία και συνέπεια, προκειμένου να διασφαλίσει την καθολική εφαρμογή της υποχρεωτικής χρήσης κράνους και να εδραιωθεί μια πιο υπεύθυνη οδηγική συμπεριφορά.

Το κράνος δεν είναι απλώς αξεσουάρ – είναι ευθύνη που σώζει ζωές.



ÕðïãñáöÞ ôçò óõìöùíßáò ãéá ôçí ïíïìáóßá ôçò ðÃÄÌ áðü ôïõò Õðïõñãïýò Åîùôåñéêþí ôçò ÅëëÜäáò êáé ôçò ðÃÄÌ, Íßêï ÊïôæéÜ êáé ÍéêïëÜ Íôéìéôñüö êáé ôïí Åéäéêü ÄéáìåóïëáâçôÞ ôïõ ÏÇÅ, ÌÜèéïõ Íßìéôò, ôçí ÊõñéáêÞ 17 Éïõíßïõ 2018.
(EUROKINISSI/ÃÉÙÑÃÏÓ ÊÏÍÔÁÑÉÍÇÓ)

Ετικετοσύννεφο