ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ 15-21 ΥΓΡΑΣΙΑ 55% ΑΝΕΜΟΙ 3BF ΒΔΥΤΙΚΟΙ
Φιλιάτες 19/5/26, ο καιρός
Πολιτιστικος Συλλογος Φιλιατων Το χορευτικό του Συλλόγου μας συμμετείχε και φέτος στο Παιδικό φεστιβάλ παραδοσιακών χορών που διοργάνωσε με απόλυτη επιτυχία ο Πολιτιστικός Σύλλογος Εθνικής Αντίστασης. Για πρώτη φορά τα παιδιά μας, παρουσίασαν χορούς από την Κρήτη Συγχαρητήρια σε όλους για την καταπληκτική εμφάνιση,χορευτές και χοροδιδάσκαλο και ένα τεράστιο μπράβο στους διοργανωτές.

Και του χρόνου θα είμαστε εκεί
ΣύνταξηΒάσω Γκόρου

Με μια ξεχωριστή δράση αφιερωμένη στη μνήμη, την παράδοση και τη δύναμη της πολιτιστικής σύνδεσης, το Λαογραφικό Μουσείο Φοινικίου Θεσπρωτίας συμμετέχει και φέτος στον εορτασμό της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων, τη Δευτέρα 18 Μαΐου 2026, στις 10 το πρωί, υιοθετώντας το μήνυμα «Τα μουσεία ενώνουν τον κόσμο».

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, το μουσείο θα φιλοξενήσει το ΚΑΠΗ του Δήμου Φιλιατών και περίπου 50 επισκέπτες, σε μια συνάντηση που φιλοδοξεί να μετατρέψει τις αναμνήσεις σε ζωντανή εμπειρία. Οι συμμετέχοντες θα περιηγηθούν στους χώρους του μουσείου, θα γνωρίσουν αντικείμενα καθημερινής ζωής περασμένων δεκαετιών και θα μοιραστούν προσωπικές αφηγήσεις και ιστορίες που συνδέονται με την τοπική κοινωνία και τις οικογενειακές μνήμες.
Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στη βιωματική διάσταση της δράσης, μέσα από παραδοσιακούς χορούς, τραγούδια της ξενιτιάς και αναφορές στα ήθη και τα έθιμα της περιοχής. Μέσα από τη συμμετοχή του στον διεθνή θεσμό, το Λαογραφικό Μουσείο Φοινικίου επιχειρεί να αναδείξει τον ρόλο των μουσείων ως χώρων πολιτισμού, συλλογικής μνήμης, διαλόγου και σύνδεσης των γενεών, διατηρώντας ζωντανή την τοπική πολιτιστική κληρονομιά.
Ηγουμενίτσα, 17/5/2026
Προς τη Νομαρχιακή Επιτροπή Θεσπρωτίας του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ Κοιν.: Προς τα ΜΜΕ
ΑγαπητέςΣυντρόφισσες και Σύντροφοι,

Συμπορευτήκαμε τόσον καιρό και μοιραστήκαμε χαρέςαλλά και φουρτούνες. Ζήσαμε το πρώτη φορά Αριστερά, όχι φυσικά με τους όρους που θα θέλαμε. Γνωρίσαμε τι σημαίνει να υπάρχει μία κυβέρνηση, που παρά τις αφόρητεςπιέσεις συμφερόντων,προσπάθησε και κατάφερε να βγάλει την Ελλάδα από τα σωληνάκια της Εντατικής και να δημιουργήσει έναν διάδρομο εξόδου από την κρίση.
Όλο αυτό το διάστημα προσπάθησα να δώσω τον καλύτερό μου εαυτό είτε ως υποψήφια βουλευτής είτε ως μέλος του Τομέα Γεωργίας του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, τον οποίο θεωρώ ότι υπηρέτησα με αξιοπρέπεια. Τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ στον νομό μας και ο Αλέξης Τσίπρας με τίμησαν με τη συμμετοχή μου στο ψηφοδέλτιο και ο Σωκράτης Φάμελλος και οι βουλευτές μας, με άκουσαν να μεταφέρω ζητήματα της δύσκολης περιφέρειάς μας. Είχα την ευκαιρία να συνεργαστώ καλά και με την αντιπρόεδρο, Όλγα Γεροβασίλη και με τον Παύλο Πολάκη σε ζητήματα γεωργίας, αφού ήταν αρμόδιος στην Πολιτική Γραμματεία αλλά και με τη Ρένα Δούρου και τον Ανδρέα Παναγιωτόπουλο, που ενδιαφέρθηκαν πραγματικά για ζητήματα του χαρτοφυλακίου τους στον νομό μας.
Παρότι χάσαμε την έδρα στη Θεσπρωτία – καθώς έγινε μονοεδρική – προσπάθησα στις επαφές με το κόμμα και τους βουλευτές μας αλλά και με τον Τομέα Γεωργίας, στον οποίο μετέχω,να μη χάσουμε τη φωνή μας. Θεωρώ πως αυτό με τη βοήθεια των βουλευτών, των συντρόφων της Νομαρχιακής Θεσπρωτίας και της Περιφέρειας υπό τον Γιάννη Στέφο ως ένα βαθμό τουλάχιστον το καταφέραμε.
Το προηγούμενο διάστημα μετά την παραίτηση του Αλέξη Τσίπρα από την αρχηγία στον ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ έγιναν αλλεπάλληλα λάθη, τα οποία οδήγησαν σε μία άνευ προηγουμένου διάλυσή του σε πολλά κομμάτια.Κάθε μέρα νιώθαμε το στομάχι μας να σφίγγεται από τις αντιπαραθέσεις, που άλλες είχαν νόημα και άλλες όχι, αλλά οδήγησαν σε μαρασμό. Μετά το περιβόητο συνέδριο-με το θέμα της Αυγής αιμορραγούσα πληγή -φάνηκε πως είναι σχεδόν ακατόρθωτο σ΄ ένα ασφυκτικό περιβάλλον και με διοικητικές ανεπάρκειες και επικοινωνιακά λάθη, ν΄ ανατραπεί αυτή η κατάσταση.
Η κλεψύδρα δυστυχώς δείχνει πως το κόμμα που κατέκτησε ξανά τη θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης κινδυνεύει να μεταβληθεί σε σκιά του εαυτού του είτε γιατί υπήρξαν διαφορετικές πολιτικές προσεγγίσεις είτε γιατί υπήρξαν προσωπικές στρατηγικές. Δυστυχώς, δεν έπαιξαν όλοι ομαδικά κι αυτό έχει τη σημασία του.
Τα κόμματα, όμως, οφείλουν πάνω απ΄ όλα να εξυπηρετούν τις ανάγκες της κοινωνίας. Δεν φτιάχνονται ούτε για τις καρέκλες ούτε για την αίγλη της εξουσίας. Επομένως, το διακύβευμα για μένα είναι ένα: Να φύγει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα από το προσκήνιο ο Κυριάκος Μητσοτάκης και να ηττηθεί η νεοφιλελεύθερη πολιτική της ΝΔ, που αποδυναμώνει τα λαϊκά και τα μεσαία στρώματα και διώχνει και το τελευταίο ίχνος ελπίδας από τα νέα παιδιά στη χώρα μας.
Η διαφθορά έχει ποτίσει αυτή την κυβέρνηση,η οποία έχει μεταβληθεί σε μόνιμο πελάτη της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας. Η ηγετική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ προσπάθησε ν΄ ανατρέψει μία φθίνουσα πορεία προς τον γκρεμό μετά τη θητεία Κασσελάκη κι εν μέρει τα κατάφερε. Άφησε, όμως, πράγματα να της ξεφύγουν. Αναλώθηκε σε μία διαχειριστική λογική ενώ θα έπρεπε να γίνουν άμεσα αλλαγές προσώπων και προσεγγίσεων, όπου υπήρξαν δυσλειτουργίες και διοικητικές ανεπάρκειες.
Το να παραμένω και να δικαιολογώ στον εαυτό μουμία φθοροποιό κατάσταση δεν νομίζω ότι ωφελεί σε κάτι. Η εικόνα του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, που έχει διασπαστεί σε χίλια κομμάτια, έχει τσαλακωθεί στα μάτια των πολιτών. Τα πρόσωπα παίζουν τον ρόλο τους αλλά οι ομάδες φέρνουν αποτελέσματα. Οι πολιτικές διαφωνίες είναι θεμιτές αλλά υπάρχει κι ένα όριο. Κι είναι καλύτερα να χτίζουμε γέφυρες κι όχι να γκρεμίζουμε.
Στη δική μου λογική και στη ζωή και στην πολιτική επέλεξα πάντα να είμαι χρήσιμη και όχι θεατής.Με πόνο καρδιάς αποχαιρετώ κι ελπίζω η λογική να επικρατήσει. Δεν έχουμε ανάγκη από διασπάσεις. Έχουμε ανάγκη από ενότητα. Κι αν η Ανανεωτική Αριστερά έχει να μάθει κάτι απ΄ όλη αυτήν την περιπέτεια είναι ότι ΜΑΖΙ καταφέραμε πράγματα. Μόνος του ο καθένας δεν πάει πουθενά. Ο κόσμος βαρέθηκε τη φαγωμάρα μας.
Διότι, ο κόσμος έχει ανάγκη από θεσμούς, που θα λειτουργούν. Λέει «βρείτε τα». Έχει ανάγκη να πάρει ανάσα. Να έχει δημόσια υγεία, παιδεία, εργασία – κι όχι εξόντωση. Θέλει λύσεις κι όχι αλληλοσπαραγμό. Θέλει να ξαναδεί την Ελλάδα να γίνεται μία κανονική χώρα, που ο μισθός θα φτάνει στο τέλος του μήνα. Θέλει τα ζευγάρια να μπορούν ν΄ ανοίξουν σπιτικό.
Οι ηλικιωμένοι να μη χρειάζεται να δουλεύουν ως τα βαθιά γεράματα, γιατί δεν τους φτάνει η σύνταξη. Θέλει να ξέρει πως ταξιδεύει με ασφάλεια. Θέλει να ξέρει πως ο νομός Θεσπρωτίας θα βελτιώσει τα μεγέθη του, αντί να καταρρέει πληθυσμιακά, αναπτυξιακά, πολιτισμικά, εκπαιδευτικά και να ερημώνουν πόλεις και χωριά.
Οι πολίτες ζητούνμία χώρα κανονική, χωρίς predator, χωρίς μουσαντένια πτυχία, χωρίς ΟΠΕΚΕΠΕδες και Μαγειρίες. Θέλει να νιώσει πως το κράτος δεν τους πολεμά με δυσβάσταχτους φόρους αλλά το έχει στήριγμα στις δύσκολες στιγμές του.Η Ελλάδα όμως διολισθαίνει διαρκώς σε μία χώρα διεφθαρμένη με θεσμούς που καταρρέουν.
Έχοντας ζήσει το έργο κι άλλων Νομαρχιακών Επιτροπών, εξαιτίας και της πολιτικής μου ιδιότητας και του επαγγέλματός μου, να πω ότι η συνεργασία με τη συντριπτική πλειοψηφία των στελεχών μας, υπήρξε άψογη και δεν συνδέεται σε καμία περίπτωση με την τωρινή απόφασή μου.
Το επόμενο διάστημα θα είναι κρίσιμο για το μέλλον της χώρας. Και δεν χωρούν ούτε εγωισμοί, ούτε προσωπικές στρατηγικές. Ο καθένας πρέπει ν΄ αναλάβει τις ευθύνες του, για να ενώσει τα τραυματισμένα κομμάτια, να μπολιάσει και με νέο αίμα την πολιτική σκηνή και να βγει κάτι νέο στον ορίζοντα. Προσωπικά θεωρώ ότι δεν περισσεύει κανείς, απ΄ όσους ασπαζόμαστε τις ίδιες ιδέες απέναντι σε πολιτικές που ταλαιπωρούν τον πολίτη.
Ελπίζω στο άμεσο μέλλον, να ξανασυναντηθούμε με καλύτερους όρους δίνοντας νόημα και προοπτική στις ιδέες και στις αξίες μας, βάζοντας τον θεμέλιο λίθο για να ξαναγίνει ο τόπος μας, μία κοινωνία αλληλεγγύης, αξιοπρέπειας, ανάπτυξης και ανθρωπιάς. Μίας χώρας δηλαδή που δεν θα διώχνει τα παιδιά της, αλλά θ΄ αγκαλιάζει και το τελευταίο, που έχει την ανάγκη της.
Μετά τιμής
Άννα Στεργίου

•Άνοιξη του 1917, οι Ιταλοί κατέλαβαν τμήμα της Ηπείρου και τα Γιάννενα…
Κατά την διάρκεια του Μεγάλου πολέμου, οι «φίλοι» μας Ιταλοί αποφάσισαν να κινηθούν νότια της Αυλώνας. Στα τέλη Μάρτη 1917 κατέλαβαν τους Φιλιάτες και εγκατέστησαν φυλάκια στον Καλαμά, αποκόπτοντας την επικοινωνία με την υπόλοιπη χώρα.
Ακολούθησαν τον Μάη, η Ηγουμενίτσα, η Παραμυθιά, το Μαργαρίτι, η Πάργα, το Μέτσοβο και τέλος τα Γιάννενα. Παντού οι Ιταλοί έδιναν στις ελληνικές αρχές 48ωρη προθεσμία να εγκαταλείψουν αυτές τις κωμοπόλεις, εκτός απ’ τα
τα Γιάννενα, όπου η προθεσμία ήταν 15μερη.
Εκτός απ’ όλα τ’ άλλα, η ιταλική κατοχή δημιούργησε σοβαρά προβλήματα τροφοδοσίας στους κατοίκους των περιοχών που κατέλαβαν. Αναφέρονται επίσης αρπαγές ζώων, αυθαίρετες φυλακίσεις Ελλήνων, εκδίωξη δασκάλων απ’ τα σχολεία, παρεμπόδιση κυκλοφορίας ελληνικών εφημερίδων, ακόμα και εκτελέσεις Ελλήνων χωρίς κανένα λόγο…
Ήταν φανερό ότι οι Ιταλοί ήρθαν στην Ήπειρο για να μείνουν και δεν επρόκειτο για προσωρινή κατοχή, όπως ισχυρίζονταν. Παράλληλα, ενθάρρυναν και υποστήριζαν για αυτονόμηση τους Αλβανούς Τσάμηδες της Θεσπρωτίας και τους ρουμανίζοντες Βλάχους του Ζαγορίου και της Πίνδου, όπου δρούσαν εκείνα τα χρόνια και οι Ρουμάνοι προπαγανδιστές.
Τον Ιούνιο του 1917 με ενέργειες της Αντάντ, που προώθησε ο Γάλλος αρμοστής, επανήλθε ο Βενιζέλος στην κυβέρνηση και με διάταγμα επανήλθε η Βουλή του Μαΐου 1915. Το διάταγμα υπέγραψε ο νεαρός και πρόωρα χαμένος, βασιλιάς Αλέξανδρος Α’, δεύτερος γιός του Κωνσταντίνου Α’, ο οποίος είχε εκθρονιστεί.
Η επάνοδος του Βενιζέλου στην κυβέρνηση των Αθηνών, η πίεση των συμμάχων της Αντάντ, αλλά και οι αντιδράσεις των Ηπειρωτών, άλλαξαν γρήγορα τα δεδομένα. Οι Ιταλοί που ετοιμάζονταν να κατέβουν νοτιότερα, προς Πρέβεζα, Άρτα κλπ, υποχρεώθηκαν στις 28 Σεπτέμβρη 1917, όταν πλέον η Ελλάδα είχε εισέλθει στον πόλεμο στο πλευρό της Αντάντ, να εγκαταλείψουν τα εδάφη της Ηπείρου που είχαν καταλάβει.
Ωστόσο ένα τμήμα απ’ όσα είχαν καταλάβει οι Ιταλοί, παρέμεινε στην κατοχή τους. Επρόκειτο για το λεγόμενο «Τρίγωνο του Πωγωνίου». Οι πηγές ορίζουν τις κορυφές του στη Μελισσόπετρα Κόνιτσας, στα Κτίσματα (Αρίνιστα) Πωγωνίου
και στο Καλπάκι. Τελικά οι Ιταλοί εγκατέλειψαν και αυτή την περιοχή της Ηπείρου τον Νοέμβρη του 1919…
και είναι να απορεί κανείς, τό μόνο ορατό του κατόρθωμα είναι να κλείσει ένα στρατόπεδο στα σύνορα (το 628τπ) και να βάλει πυρομαχικά δίπλα σε σχολείο- στο όμορφο κτίριο της ΛΑΦΦιλιατών-δίνοντας τη χαριστική βολή στο Φιλιάτι που καταρέει…

Απο το αστυνομικό δελτίο Ηπείρου

Συνελήφθησαν δύο ανήλικοι στην Άρταγια διακίνηση ναρκωτικών
Συνελήφθησαν χθες (16-05-2026) το βράδυ στην Άρτα από αστυνομικούς της Ομάδας Πρόληψης και Καταστολής Εγκληματικότητας (ΟΠΚΕ) του Τμήματος Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Άρταςδύο ανήλικοιημεδαποί,σε βάρος των οποίων σχηματίστηκε κακουργηματικού χαρακτήρα δικογραφία για διακίνηση ναρκωτικών.
Ειδικότερα, στο πλαίσιο στοχευμένων ελέγχων για την αντιμετώπιση της διακίνησης ναρκωτικών, οι αστυνομικοί εντόπισαν τους κατηγορούμενους, οι οποίοι στην θέα τουςπέταξαν σε κάδο απορριμμάτων -10- συσκευασίες με ακατέργαστη κάνναβη, συνολικού βάρους -60,62- γραμμαρίων.
Οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Άρτας.